torsdag 11. februar 2010

{Mitt første strikkeplagg}

Tidligere har jeg kun strikket ting som skulle toves, dvs tykt garn og store pinner. Så overgangen var stor når jeg fant ut at jeg skulle strikke ullbukse til jentungen. Pinner 2,5 og babyull - selv om jeg hadde strikket i 2 timer viste det nesten ikke. Nå er jo ikke jeg den mest drevne strikker heller da. Og det vises jo igjen i resultatet, hihi, den er av alle ting skjev og der hvor jeg har skiftet til den neste strømpepinnen så er det ikke like tett strikket. Da er det bedre hvor ting skal toves for da vises det ikke hvor det kommer huller og sånn. Men men. Dette er jo det første plagget, så jeg er egentlig mer enn fornøyd! Neste bukse blir nok finere. For ja, jeg skal strikke en til. Jeg fikk nemlig blod på tann! :)

Tataaaa - det ferdige resultatet! :)



4 kommentarer:

  1. Buksa er jo kjempeflott! Tenker IJ holder seg god og varm med den på! :)

    SvarSlett
  2. Synes du er kjempeflink jeg! Har strevet med dette Mor Signe teppet mitt i flere måneder, og er enda ikke ferdig... Tenker IJ er fornøyd med mamme nå!

    SvarSlett
  3. Tusen takk, begge to :) God og varm er den, og hun svinser rundt med den på og syns hun er sååå fin :)
    Kathrine - MorSigne teppe, hva er det? Er sikker på at du blir ferdig i tide skal du se :)

    SvarSlett
  4. Buksa var fin den!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar. :)
Det setter jeg stor pris på.