fredag 20. april 2012

Hjemmelaget knekkebrød.... eller...

Jeg har fått en oppskrift på hjemmelagde knekkebrød av Hanne på barselgruppa, og hun sverger på å at de er kjempegode!! :D Og jeg tviler jo ikke et sekund på det, for det er jo bare godsaker som skal i. Så etter litt styr for å få tak i Fiberhusk skulle jeg og Gullet bake knekkebrød. Hun malte mandler, helte frø i koppen og blandet som bare det. Og ekstra kjekt var det å klappe ut den klissete røren med slikkepotten. MEN, som den ivrige kokken jeg er, glemmer jeg jo å ha bakepapir på brettene!! *klaske hånda i panna!!* Så det er ikke mange knekkebrød vi  fikk! Men la oss snu det til noe positivt: Nå har vi sååå masse hjemmelagd MUSLI!! Hihi.
Ser det ikke godt ut vel?


Her er oppskriften på Hannes knekkebød (eller musli om du vil ;))

Du trenger:
Linfrø
Sesamfrø
Solsikkekjerner
Malte mandler
Fiberhusk
Salt

Sett ovnen 160 grader varmluft.
Ta 1 kopp med: Linfrø, sesamfrø, solsikkekjerner og malte mandler.
Bland i 2ss fiberhusk og 1 ts salt.
Ta i 5 dl vann og la det svelle i 10-15 min.
 Fordel blandingen ut på 2 stekebrett.
Sett 1 brett oppe og 1 brett nede og stek i 35 min.
Ta de ut og rut i ønsket størrelse.
Bytt så plass og stek i 35 nye minutter.


3 kommentarer:

  1. hihi...du klarer å få noe bra ut av alt du Tone! ;)

    SvarSlett
  2. Hihi, ja man gråter da ikke over spilt melk...eller knekkebrød for den saks skyld! :D

    Har du prøvd å lage knekkebrødene du?

    SvarSlett
    Svar
    1. Har ikke prøvd de enda, men må vel prøve snart jeg også. Skal gi tilbakemelding på om det blir knekkebrød eller müsli..;p

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar. :)
Det setter jeg stor pris på.