torsdag 17. mars 2011

Frokostmuffins

Jeg satt å leste i reklamebladet "Vår i byen vår", eller leste og leste, Fru Blom, jeg så hvertfall på bildene over ting jeg kunne tenkt meg :)
Ihvertfall var det det jeg gjorde helt til jeg kommer over repotasjen fra Respet. Der hadde de nemlig lagt med en oppskrift på Frokostmuffins som hørtes ganske god ut. De tenker jeg at jeg skal prøve meg på i helga.

Her er hvertfall oppskriften:

Frokostmuffins
Ingredienser til 12 muffins

2 ss linfrø
1,2 dl vann

200 g havregryn
125 g sammalt mel
1,5 ts salt 2 ts bakepulver
1 ts kanel
115 g rørsukker (eller mindre)

3 dl havremelk (eller soya)

80 ml solsikkeolje
150 g hakkede valnøtter

100 g syltetøy


Fremgangsmåte:
Forvarm stekeovnen til 180 grader.
Kjør linfrø og vann i en kjøken maskin. Ha over i en bolle. Kjør deretter havregryn i kjøkkenmaskinen så det blir til et slags grovt mel. I en annen bolle blander du sammen havregrynmel, mel, salt, bakepulver og kanel. Kjør så linfrømiksen og sukkeret med en håndmikser, prøv å få det så luftig som mulig. Rør inn melken og oljen. Deretter vender du det tørre inn i det våte, etterpå vender du forsiktig inn nøttene. Finn fram muffinsformer, og fyll de halvveis med røren. Legg deretter en ts med syltetøy i midten, før du fyller på med røre til formen er ca 2/3 full Stek i 15-20 minutter.


Så nå gjenstår det bare å smake om de er gode også da :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar. :)
Det setter jeg stor pris på.